Obiectivele unei clinicii stomatologice sunt primordiale înprocesul de Planificare și Management

Pe măsură ce conduce sau își dezvoltă afacerea, obiectivele de business ale fiecărui antreprenor diferă subtil deși toate tind către același scop: sănătate financiară pe termen lung

Experiență ne demonstrează că și în organizațiile de succes care au funcționat bine, dacă nu există obiective clare afacerea merge ce merge de la sine apoi începe să nu mai fie sustenabilă. Există o multitudine de factori care se ivesc în timp sau apar toți concomitent, cum sunt cazurile de forță majoră: criză economică, Covid, război etc.

Posibile cauze care influențează negativ afacerea:- maturizarea pieței stomatologice prin creșterea acerbă a concurenței,
  • costuri mari de marketing pentru atragerea pacienților,
  • creșterea cheltuielilor cu furnizorii (scumpirea materialelor, a tehnicienilor dentari, utilităților etc),
  • creșterea fondului salarial (comision medici, salarii personal medical și auxiliar),
  • stagnarea prețurilor de lista în piață,
  • oboseală acumulată a personalului.

Înainte de orice analiză a companiei este foarte important Obiectivul Principal, Obiectivul Strategic pe care și-l dorește Administratorul pe termen lung pentru clinica sa stomatologică. Acest obiectiv se bazează pe trei piloni esențiali: viziunea acționariatului și contribuția companiei la societate (dacă dai, vei și primi), misiunea care specifică cum se îndeplinește viziunea și valorile intriseci ale companiei ce sunt în ton cu dorințele, aspirațiile, credințele fiecărui Owner.

Experiență ne demonstrează că și în organizațiile de succes care au funcționat bine, dacă nu există obiective clare afacerea merge ce merge de la sine apoi începe să nu mai fie sustenabilă. Există o multitudine de factori care se ivesc în timp sau apar toți concomitent, cum sunt cazurile de forță majoră: criză economică, Covid, război etc.

Posibile cauze care influențează negativ afacerea:- maturizarea pieței stomatologice prin creșterea acerbă a concurenței,- costuri mari de marketing pentru atragerea pacienților,- creșterea cheltuielilor cu furnizorii (scumpirea materialelor, a tehnicienilor dentari, utilităților etc),- creșterea fondului salarial (comision medici, salarii personal medical și auxiliar),- stagnarea prețurilor de lista în piață,oboseală acumulată a personalului.

Înainte de orice analiză a companiei este foarte important Obiectivul Principal, Obiectivul Strategic pe care și-l dorește Administratorul pe termen lung pentru clinica sa stomatologică. Acest obiectiv se bazează pe trei piloni esențiali: viziunea acționariatului și contribuția companiei la societate (dacă dai, vei și primi), misiunea care specifică cum se îndeplinește viziunea și valorile intriseci ale companiei ce sunt în ton cu dorințele, aspirațiile, credințele fiecărui Owner.

Capital în business este ca Administratorul să își cunoască poziția actuală a afacerii și unde dorește să ajungă, cât îi permite resursele și puterea organizației create sau nou înființată.

Exemple de obiective pe termen mediu și lung:
  • Achiziție laborator - un exemplu al dezvoltării pe verticală - internalizarea prin acoperirea unui segment de aprovizionare (lucrări dentare),
  • Deschidere locație nouă (3 unituri) – dezvoltare pe orizontală - achiziție, parteneriat sau dezvoltare proprie,
  • Internalizare/ Externalizare Departamente - stabilire a nevoii departamentelor și a costurilor aferente acestora (marketing intern, call center, second opinion, contabilitate, mentenanță internă, logistică/ gestiune materiale etc),
  • Exit / Vânzare - proces complex de vânzare a clinicii: potențiali cumpărători, preț bun vânzător, pregătire contabila etc,
  • Dezvoltare prin Francize, Parteneriat - model de business eficient vândut sau în parteneriat cu alți medici/ investitori,
  • Dezvoltare lanț clinici - achiziții, management operațional, franciză.

Exemple de obiective pe termen scurt mediu (lunare, trimestriale, anuale):
  • Mindset medici (vânzare eficientă) - conștientizarea obiectivelor și ușurință de comunicare cu pacienții (plan de tratament, costuri manopere etc),
  • Facelift clinică  - redecorare clinică, amenajare care să facă vizită la medic plăcută,
  • Eficientizare profit – X% din Cifra Afaceri,
  • Creștere veniturilor anuale cu X% - căile prin care se câștigă mai mulți bani (creștere număr pacienți, servicii extra, creșterea prețurilor),
  • Creșterea numărului de pacient - X% - concentrarea resurselor pentru creșterea pacienților adecvați clinicii,
  • Creșterea venitului mediu per pacient - accent pe creșterea și eficientizarea fiecărei programări,
  • Scăderea costurilor - X% - evaluarea și renegocierea cu furnizorii actuali sau găsirea altora noi.

O analiză obiectivă este imperios necesară pentru a se crea un plan strategic în ansamblu. Este nevoie de aportul și implicarea Administratorului care deține cunoștințe esențiale ale propriului business și știe cel mai bine unde dorește să ajungă.

Capital în business este ca Administratorul să își cunoască poziția actuală a afacerii și unde dorește să ajungă, cât îi permite resursele și puterea organizației create sau nou înființată.

Exemple de obiective pe termen mediu și lung:
  • Achiziție laborator - un exemplu al dezvoltării pe verticală - internalizarea prin acoperirea unui segment de aprovizionare (lucrări dentare),
  • Deschidere locație nouă (3 unituri) – dezvoltare pe orizontală - achiziție, parteneriat sau dezvoltare proprie,
  • Internalizare/ Externalizare Departamente - stabilire a nevoii departamentelor și a costurilor aferente acestora (marketing intern, call center, second opinion, contabilitate, mentenanță internă, logistică/ gestiune materiale etc),
  • Exit / Vânzare - proces complex de vânzare a clinicii: potențiali cumpărători, preț bun vânzător, pregătire contabila etc,
  • Dezvoltare prin Francize, Parteneriat - model de business eficient vândut sau în parteneriat cu alți medici/ investitori,
  • Dezvoltare lanț clinici - achiziții, management operațional, franciză.

Exemple de obiective pe termen scurt mediu (lunare, trimestriale, anuale):
  • Mindset medici (vânzare eficientă) - conștientizarea obiectivelor și ușurință de comunicare cu pacienții (plan de tratament, costuri manopere etc),
  • Facelift clinică  - redecorare clinică, amenajare care să facă vizită la medic plăcută,
  • Eficientizare profit – X% din Cifra Afaceri,
  • Creștere veniturilor anuale cu X% - căile prin care se câștigă mai mulți bani (creștere număr pacienți, servicii extra, creșterea prețurilor),
  • Creșterea numărului de pacient - X% - concentrarea resurselor pentru creșterea pacienților adecvați clinicii,
  • Creșterea venitului mediu per pacient - accent pe creșterea și eficientizarea fiecărei programări,
  • Scăderea costurilor - X% - evaluarea și renegocierea cu furnizorii actuali sau găsirea altora noi.

O analiză obiectivă este imperios necesară pentru a se crea un plan strategic în ansamblu. Este nevoie de aportul și implicarea Administratorului care deține cunoștințe esențiale ale propriului business și știe cel mai bine unde dorește să ajungă.

ești gata să faci primii pași pentru un viitor sănătos?