Persoana la birou cu laptop si piese puzzle

Sunt manager si consultant de business de peste 15 ani in Medicina Privata din Romania, si cu precadere in Medicina Dentara.

Pentru a fi mai usor atat din postura de manager de lant de clinici dar ca si consultant de business am simplificat intelegerea functionarii unei companii sub 3 puncte cheie: INCASARI, CHELTUIELI si MANAGEMENT.

  • Incasarile reprezinta modalitatile de a atrage pacienti prin strategii de marketing-vanzari dar si prin a-i fideliza prin proceduri interne, prin caliatatea actului oferit, prin rebranding, recall etc.
  • Cheltuielile sunt de fapt focusul pe ceea ce cheltuim si cum cheltuim astfel incat sa avem o marja de profit multumitoare. De cele mai multe ori atentia este indreptata catre Vanzari si se pierd din vedere multe aspecte legate de profitul cu care ramanem.
  • Managementul este actiunea prin care obtinem produsul Incasarilor si Cheltuielilor, adica Profitul. Denumirea de Management incorporeaza multe arii precum structura companiei, fluxurile , procedurile interne, angajatii si ierarhizarea acestora. Sunt foarte multe aspecte care trebuie avute in vedere, asezate pe fagasul lor astfel incat compania sa functioneze indiferent de schimbarile externe sau interne si, cel mai important, sa genereze Profit.

 

Extrapoland cele 3 arii principale corespondentele lor practice se reflecta in:

  • Managementul Businessului cu baza reprezentata prin digitalizarea si automatizarea printr-un soft stomatologic fara de care nu mai putem supravietui in ziua de azi; fluxurile si procedurile sunt aspecte la fel de importante, ce trebuie adaptate in functie de fiecare organizatie in parte;
  • Incasarile pe care le traducem ca si Mix de Marketing-Vanzari: online/ offline, actiuni interne/ actiuni externe;
  • Cheltuielile unde trebuie sa fim atenti la structura operationala astfel incat sa le tinem in control printr-un management operational eficient.

SOFT MEDICAL:

De-a lungul mai multor ani am implementat sau am testat majoritatea softurilor stomatologice. Cel mai complet si complex soft este iStoma (www.idava.ro) deoarece satisface cerintele tuturor angajatilor implicati:

  • Ca manager imi ofera control prin masurarea tuturor activitatilor – ceea ce este esential pentru un business corect astfel incat sa putem scala si dezvolta compania;
  • Doctorilor ofera un instrument perfect de monitorizare al pacientului din punct de vedere al planului de tratament, al planului financiar sau a programarilor;
  • Pentru receptie, aceasta fiind un mic panou de comanda, iStoma este esential deoarece scuteste timp cu programarile si procedurile, iar eu consider ca acest timp sa fie dedicat interactiunii cu pacientii;
  • De asemena iStoma este un instrument ideal ce incorporeaza aproape toate componentele unui business: pentru HR (pontaj, salarii, concedii), pentru achizitii, pentru contabilitate care se poate importa intr-un programa precum SAGA, pentru tehnicieni dentari, legaturi cu radiografiile dentare;
  • iStoma mai are o componenta foarte importanta – Marketingul – un CRM cu bazele de date ale pacientilor si un sistem smart de transmitere a sms-urilor si e-mailurilor pentru diverse promotii sau recall-uri pentru pacienti.

Recomand iStoma tuturor celor cu care interactionez deoarece este un instrument fara de care o clinica nu poate sa functioneze in parametri corespunzatori.

MRKETING-VANZARI:

Imaginea si marketingul unei clinici medicale joaca un rol esential in succesul si durabilitatea acesteia. Este important ca brandingul, strategia de marketing si promovarea clinicii sa fie gestionate cu mare atentie si sa se concentreze pe satisfactia pacientilor.

Din experienta mea, implementarea unui department de marketing intern sau alegerea unei agentii full service ori freelanceri individuali este extrem de dificila. In timp am interactionat cu cativa profesionisti in domeniul marketingului si am fost dezamagit de agentii costisitoare. In ani am inteles cat de complex este acest domeniu si ca o Clinica Stomatologica are buget si resurse sa foloseasca doar o parte din instrumentele de marketing si are nevoie de parteneri de incredere care sa structureze si/ sau sa implementeze o strategie adecvata unui mix de marketing corespunzator.

Din experienta mea care s-a contopit cu Teoria invatata la scoala marketingul dentar inseamna simplu:

  • Marketig Online: Branding, Site, SEO, Social Media pentru notorietate si reclame platite, campanie sms/ email-uri, newsletter etc
  • Marketing Offline: parteneri locali, flyere, conferinte, evenimente, tipizate, afisaj stradal etc
  • Marketing Intern si Dezvoltare: Afisaj TV, Dental Office Manager, Call Center, Second Opinion, Turism Medical, Card Fidelitate, aplicatie pacient etc

Una dintre surprizele placute este Head Innovation (www.head-innovation.com) , o agentie de branding cu care am pastrat legatura deoarece sunt pe gustul meu privind crearea imaginii prin siteuri profesioniste si strategii de marketing elaborate.

CONSULTANTA MANAGERIALA: 

Ca si consultant de business ajut clinicile medicale sa atinga acele obiective pe care le au in vizor. Acestea pot fi: un exit, un plan de crestere, atingerea unui profit multumitor, elaborarea si urmarirea unui plan de afaceri deoarece nu au o strategie de business pe termen scurt, nu mai spun de una pe termen mediu si lung.

Rolul meu este unul strategic in sensul ca stabilim impreuna obiectivele personale ale Administratorului si ma asigur ca acestea sunt transpuse in clinica sa. De multe ori, in tavalugul operational (atentia pentru atragerea pacientilor si a diverselor probleme nou-aparute) se pierde focusul si implicit apare o dezorientare atat la nivel de conducere cat si in randul angajatilor sau al medicilor colaboratori.

AO CONSULTING este firma de consultanta pe care am infiintat-o acum 10 ani fiind dedicata medicilor si antreprenorilor din Romania. Impreuna cu partenerii mei, furnizori medicali in diverse ramuri oferim servicii integrate 360 astfel incat o clinica, indiferent de nivelul ei, sa poata functiona in parametri optimi astfel incat sa produca profit. Preteaua de partenerii s-a consolidat de-a lungul timpului, lucrand cu ei pentru clinicile pe care le reprezentam, alegandu-i pe cei profesionisti si seriosi. Acestia sunt din diverse domenii precum cei doi prezentati mai sus: marketing, soft medical, dar si contabilitate, resurse umane, analist strategic/financiar, IT, avocat etc

 

Ca si servicii, intr-o descriere sumara suntem axati pe:

  • solutii la cheie cu elaborare de proceduri dedicate, instrumente financiare de urmarire a cifrelor businessului, elaborarea business plan-ului in functie de obiective;
  • consultanta suport ce presupune crearea unui business plan impreuna si in functie de obiectivele administratorului si a clinicii; planificarea financiara cu elaborarea si urmarirea unei structuri de venituri si cheltuieli; management operational ce analizeaza structura organizatiei, cu roluri si taskuri clare si proceduri usor de aplicat astfel incat sa se asigure un flux de pacienti cat mai simplu si mai eficient
  • facilizarea dezvoltarii companiei prin internalizarea sau externalizarea departamentelor fara de care clinica nu-si poate desfasura activitatea;
  • digitalizarea – pentru clinicile medicale este simplu, iStoma, insa suntem aici sa facilitam operativitatea din punct de vedere managerial

Asadar analizam, proiectam, implementam solutiile si le urmarim astfel incat clinica sa fie pe un fagas profesionist, la costuri perfectibile in viitor, si mai ales sa functioneze individual indiferent de schimbarile inerente.

 

Concluzionand, articolul de fata este un prim pas de intelegere cat mai simpla a Sistemului de Business Stomatologic. Cu cat avem o structura mai simpla, mai clara, cu atat putem avea o viziune de viitor mai sigura si astfel, putem sa o aplicam mai usor. Tinta: functionare optima si un profit sanatos pe termen lung.